5 december 2012

.. det luktar jul

Vissa dagar kommer jag på mig själv med att tänka på bloggen. Den har hamnat i skuggan av allting annat som har pågått. Jag har lyckats skicka in x antal uppgifter i min extra kurs, jobbat på C-uppsatsen, vikarierat flera dagar och fått omtapetserat här hemma för att nämna några saker. Min kropp började återhämta sig från all stress igår genom att göra mig halvförkyld, samma idag men det blir då ingen dunderförkylning iallafall!

För en vecka sedan kom en kille och började renoveringen här hemma, om vi nu kan kalla det så. Torsdag och fredag förra veckan hade han förstärkning med sig och de blev klara på fredag eftermiddag. Hela helgen har gått åt till att placera ut möblerna på sina rätta ställen, hänga upp tavlor och hyllor på väggarna, skruva ihop nya möbler till hallen. I samma veva började jag dessutom med "myset" och julpyntet. Idag har jag lyckats baka glutenfritt i form av lussekatter och en kladdkaka med mintsmak, så det luktar jul i hela lägenheten. Det enda som saknas nu är granen.


1 kommentar:

  1. tyvärr var de inte dig jag mena nu :/ men visst saknar jag dig med. speciellt nu förtiden, har så mkt som tynger å en sån press på mig. svårt å va glad fastän man inte är det..

    SvaraRadera