7 september 2012

.. gardiner och soffbord

Fredag eftermiddag. Äntligen. Jag och Memil var tvungna att åka en snabbis till Luleå, han hade en tid att passa och jag behövde mer tråd till gardinerna som jag håller på att sy till det kommande "pyssel-/gästrummet". Anledningen till att tråden tog slut är väl dels för att tyget är huuur långt som helst (läs: 7 meter) plus att undertråden bara fastnade och fastnade trots att vi (läs: jag) hade trätt maskinen rätt. Nu har jag fått tag i mer tråd och förhoppningsvis löst problemet med undertråden, nu borde jag kunna sy klart gardinerna ikväll!

Imorgon bär det av till IKEA med Memil och svärmor. Vi kommer nog ha det riktigt trevligt och mysigt. Bland annat ska jag och Memil inhandla en dagbädd och ett nytt skrivbord till mig och så klart en massa annat, både små och stora saker.

På tal om bananer, veckan efter att vi flyttade in var jag och köpte ett nytt soffbord på Möbelhuset, ett svart så klart. Det är oerhört likt det vi hade men med skillnaden att underskivan är närmare golvet och att benen har en liten "twist" eller vad vi ska kalla det. Synd att gamla soffbordet gick sönder i flytten, men ändå lite tur eftersom att vi var sugna på ett större bord, vilket innebar att jag nu inhandlade ett som är något större än det förra!

"Twisten" på bordsbenet ser ni här
(fotade bordet i butiken)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar