23 augusti 2012

På lördag går flyttlasset!

Packa, packa, packa och sedan packa lite till. Det är vad min vecka har bestått av. Nu har jag 3 kartonger av 30 kvar att fylla och det borde räcka. På lördag går flyttlasset! Ska bli oerhört skönt att komma på plats och inom kort slippa se alla kartonger samt att få lite ordning på livet igen. Början av nästa vecka kommer att spenderas med att flyttstäda denna lägenhet då den ska besiktas inom kort.

Igår var vi och hämtade ett paket från Jotex, det var en gardin och två tyger som ska bli gardiner med hjälp av mina sykunskaper (haha..?). Desstuom fick jag hem tre stycken fjärilskrokar som kommer sitta som en smäck i pyssel-/gästrummet i nya lägenheten. Förhoppningsvis köper vi äntligen den omtalade symaskinen imorgon, vilket i sin tur förhoppningsvis leder till att jag kan sy gardiner på söndag och hänga upp dom redan då. Usch vad jag längtar tills tapetgubbarna har varit och satt upp dom nya tapeterna (mest troligt i oktober nångång), då jäklar!

Idag fick jag sms om att ytterligare ett paket finns att hämta ut, förhoppningsvis är det takkronan som ska upp i vardagsrummet. Nu vet ni vad jag håller på mig och varför det är rätt dött i bloggen för tillfället, men snart blir det nog ändring på det igen!

1 kommentar:

  1. du den doftade himmelskt älskling. tack tack tack igen för badsaltet :D

    SvaraRadera