Efter att ha funderat länge och väl var jag igår iväg för att köpa ett gåband. Färgen jag ville ha fanns inte inne, men en leverans skulle komma under dagen så dom lovade att ringa om rätt färg fanns med. Inget samtal kom. Idag for jag istället till en annan butik och där fanns det två stycken svarta kvar, glad som jag blev köpte jag gåbandet omgående. Hann knappt av med jackan innan jag läste instruktionerna och packade upp och kopplade in det, men den funkade ändå inte. Har varit tvungen att ringa reklamation 3 gånger innan jag fick prata med någon som kunde hjälpa mig, bara för att få höra att mitt gåband mest troligt har blivit skadat i frakten och att jag måste åka in och byta det. Sagt och gjort ringer jag till butiken och dubbelkollar så att det finns kvar och ber dom lägga undan det. Imorrn ska jag hämta ut den och jag vette fan vad jag tar mig till om det är trasigt det också?!
Det är alltid samma visa när jag ska köpa någon teknisk pryl, var samma sak med min bärbara dator. Första var trasig och efter att jag åkt till butiken och bytt så har det funkat. Dock något som jag stör mig på är bara för att man är tjej (?) är standardfrågan "har du tryckt på on-knappen", följt av en beskrivning av hur on-knappen ser ut..
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar